Kąt natarcia

Kąt natarcia – kąt pomiędzy kierunkiem przepływu wiatru, a cięciwą żagla, jest jednym z czynników od których zależy siła aerodynamiczna.

Poprawny

na rysunku:

czerwona linia – cięciwa żagla

niebieska linia – kierunek przepływu wiatru [W]

przy prawidłowym ustawieniu kąt: clip_image002

Żagiel przeluzowany

przeluzowany żagiel

żagiel jest przeluzowany gdy:

clip_image002[7]

Gdy żagiel jest przeluzowany to poruszające się po stronie zawietrznej cząstki odrywają się od powierzchni żagle nie powodując znacznej różnicy ciśnień, a więc siła aerodynamiczna ma nieznaczną wartość.

Żagiel przebrany

przebrany żagiel

żagiel jest przebrany gdy:

clip_image002[9]

Gdy żagiel jest przebrany cząstki po obu stronach żagla mają bardzo podobny tor co nie powoduje znacznej różnicy ciśnień.

Dodaj komentarz